Instalace Office 365 na terminálový server

Instalace Office na sdílený terminálový server se provádí pomocí Office Deployment Tool (ODT).
Ten je nejprve potřeba stáhout ze stránek Microsoftu.
Tool necháme rozbalit například do složky C:\ODT. Najdeme zde 2 soubory - setup.exe a vzorovou konfiguraci configuration.xml.
Pro instalaci na terminálový server je potřeba přidat direktivu SharedComputerLicensing.
Náš konfigurační soubor tak může vypadat následovně:
<Configuration>
<Add OfficeClientEdition="64" SourcePath="C:\ODT" Channel="Monthly">
  <Product ID="O365ProPlusRetail">
    <Language ID="cs-cz" />
  </Product>
</Add>
<Updates Enabled="TRUE" Channel="Current" />
<Display Level="Full" AcceptEULA="TRUE" />
<Logging Path="%temp%" />
<Property Name="SharedComputerLicensing" Value="1" />
</Configuration>
Více k jednotlivým volbám naleznete v dokumentaci.
Instalace se ze 2 kroků v příkazové řádce.

  1. Stažení souborů MS Office (v našem příkladu budou uloženy v C:\ODT\Office) - setup.exe /download configuration.xml
  2. Instalace MS Office - setup.exe /configure configuration.xml

Po této proceduře jsou MS Office nainstalovány a uživatelé je mohou využívat po přihlášení ke svému účtu Office 365 s přiřazenou licencí na kancelářský balík.